Tempere
-
BOJA TEMPERA 0,5 litara Primo CMP 202BR500501 svetlo plava (cyan
419.00 din.
-
Boja tempera 0,5 litara Primo CMP 202BR500730 braon (siena)
419.00 din.
-
BOJA TEMPERA 0.5 LITRA PRIMO CMP 202BR500100 BELA
419.00 din.
-
BOJA TEMPERA 0.5L PRIMO LJUBICASTA
419.00 din.
-
BOJA TEMPERA 0.5L PRIMO CRNA
419.00 din.
-
BOJA TEMPERA 0.5L PRIMO CRVENA
419.00 din.
-
BOJA TEMPERA 0.5L PRIMO NARANDZASTA
419.00 din.
-
BOJA TEMPERA 0.5L PRIMO TAMNO ROZE
419.00 din.
-
BOJA TEMPERA 0.5L PRIMO ZELENA
395.00 din.
-
BOJA TEMPERA 0.5L PRIMO ZUTA
419.00 din.
-
BOJA TEMPERA 1 LITAR PRIMO CMP 204BR1000100 BELA WHITE
539.00 din.
-
BOJA TEMPERA 1 LITAR PRIMO CMP 204BR1000201 ŽUTA
539.00 din.
-
BOJA TEMPERA 1 LITAR PRIMO CMP 204BR1000380 CRVENA
539.00 din.
-
BOJA TEMPERA 1 LITAR PRIMO CMP 204BR1000501 SV PLAVA
539.00 din.
-
BOJA TEMPERA 1 LITAR PRIMO CMP 204BR1000730 BRAON
539.00 din.
-
BOJA TEMPERA 1 LITAR PRIMO CMP 204BR1000800 CRNA
539.00 din.
-
BOJA TEMPERA 12mL ALUMINIJUMSKA TUBA 22 BOJE/PVC+2CETKICE CMP 44
1495.00 din.
-
CA TEMPERE 1/12 12ML BLISTER
Carioca1095.00 din.
-
EG TEM. ZINC WHITE 34ML 119
Sennelier1026.00 din.
-
FC TEMPERE FLUO 1/6 160403
Faber-Castell618.00 din.
Tempera dolazi od latinske reči temperare koja znači mešati. To je slikarska tehnika u kojoj boja nastaje mešanjem pigmenta sa otopinom vezivnog sredstva (lepila od belanceta i žumanceta jajeta, gumiarabike, itd).
Dobijena boja se za nanošenje na podlogu razređuje vodom, ali kada se jednom osuši postaje neotopiva. Taj stari metod pripremanja tempere, postao je ponovo popularan među nekim savremenim umetnicima, bez obzira što se danas mogu kupiti već pripremljene boje u tubi.
Glavne podloge za temperu su drvo i papir, ali se njom može slikati i na platnu i staklu. Tempera ima pokrivna i neprovidna svojstva. Slikanje se ne sme odvijati u debelim slojevima, jer ona tada puca. Moguće je slikati sloj na sloj pri čemu se prethodni može potpuno prekriti.
Jednolikost temperom obojenih površina je veoma povoljna za primenjene umetnosti, stoga se ona koristi u grafičkom dizajnu, prilikom izrade idejnih rešenja opreme knjige, ambalaže, plakata, pa i idejnim projektima za scenografiju.
Osim dekorativnog slikanja, tempera je veoma pogodna za modelaciju i modulaciju likovnih oblika. Ona ne podnosi nametljive boje, dok se sa prigušenim i oplemenjenim bojama mogu postići majstorska dela. Rafiniranost, jednostavnost i čistoća boje glavne su odlike majstora tempere.
Vizantijski slikari su se koristili tehnikom tempere prilikom izrade ikona-ikonopisanja, stvarali majstorska umetnička dela, dok su italijanski slikari, tokom rane renesanse, ponovo otkrili njen potencijal.
Otkrijte ARSovu ponudu tempera i gvaš boja i stvarajte jedinstvena umetnička dela!