Lefranc&Bourgeois
-
Dekupaž
Materijal za tehniku dekupaz. Salvete, papiri, lakovi, lepkovi, gliteri, ukrasi... -
Pozlata
DAJTE VAŠIM PREDMETIMA STARINSKI IZGLED! -
Šabloni, kalupi i pribor
Razlicit pribor za tehniku dekupaz -
Pribor za crtanje i likovno
TEMPERE, VODENE BOJE, FLOMASTERI, TUŠEVI, DRVENE BOJICE, LENJIRI, ŠESTARI, VOŠTANE BOJE, PASTELE, KREDE, RAPIDOGRAFI, KOLAŽ PAPIR -
Tempere
Tempera dolazi od latinske riječi temperare (temperare) koja znači mešati. To je slikarska tehnika u kojoj boja nastaje mešanjem pigmenta sa otopinom vezivnog sredstva (lepila od belanceta i žumanceta jajeta, gumiarabike, itd). -
Akvarel boje
-
Boje za staklo
Boje za staklo razlicitih proizvodjaca -
Aditivi i lakovi
Aditivi, medijumi i završni lakovi za sve slikarske tehnike. -
Boje za keramiku
Pokrivne boje za keramiku, staklo i metal. -
Hobi dekorativne boje za vase kreativno izrazavanje.
-
Fiksativi
Fiksativi, zaštite radova kod crtanja olovkama, ugljenom i pastelima. -
Vajarski alat, duborez i linorez
Pribor za vajanje -
Pastel
Pastel olovke i krede -
Pribor
Pribor za slikanje -
Školski setovi
Skolski setovi -
Četkice
Cetkice Ars
Cetkice Raphael
Cetkice Winsor&Newton
Uljane boje - put do galerije
Izuzetna lepeza boja i nijansi po prihvatljivim cenama
- Ogroman izbor boja i nijansi
- Savršena paleta
- Namenjene podjednako i profesionalnim slikarima i slikarima-amaterima
- Za slikare-početnike ove boje najbolji su uvod u slikanje uljem.
- Slikarima sa više iskustva, koji nanose deblje slojeve boje na raspolaganju su veće tube od 60 ml i 150 ml.
- U svakoj veličini tube postoji isti spektar boja, a nema razlika u ceni.
- Nema prodaje u kompletu - svakom je pružena potpuna sloboda u izboru palete boja.
Paleta visokog kvaliteta
Pigmenti
Pigmenti su pažljivo birani da bi slikari dobili potpuni i izjednačeni niz kvalitetnih boja po prihvatljivim cenama. Pigmenti su sastavljeni od kvalitetnih materijala ekstra finoće, najniže moguće cene koštanja. Izvesni jeftiniji pigmenti, zemljani na primer, oduvek su cenjeni po izvrsnoj gustini, snažnim tonovima i otpornosti na svetlost.
Karakteristike
U interesu potrosača, karakteristike proizvoda (sastav pigmenta, pokrivnost, otpornost na svetlost) naznačene su na svakoj tubi.
Boje se u potpunosti mogu mešati, što nije uvek slučaj kod boja ekstra finoće, gde hemijski sastav ne mora da bude 100% kompatibilan. Tako, na primer, boje koje sadrže kadmij ne mešaju se sa "hromnim" bojama zbog moguće hemijske reakcije različitih osnova boja i sledstvenog tamnjenja miksture.
Osnove
Uljne boje Louvre se mogu upotrebljavati na svim podlogama koje se uobičajeno koriste u uljnom slikarstvu uljnem. Zbog uljanih karakteristika boje, porozne podloge se premazuju temeljnom bojom. Međutim, većina osnova je prethodno već pripremljena za ovu vrstu boje. Platna se pripremaju uljanom temeljnom bojom (uljanim prajmerom) ili univerzalnom temeljnom bojom (uljane boje i boje koje se razređuju vodom). Po pravilu, uljane boje Louvre bi se trebale koristiti na tankim osnovama, da bi se skratilo vreme sušenja.
Supstance za mešanje boja (mediji)
Svi Lefranc & Bourgeoies mediji i lakovi za ulja mogu da se mešaju sa uljanim bojama Louvre.
Bojama dodaju dodatnu dimenziju i mogu da se koriste za menjanje konzistencije, sjaja i dubine boje.
Supstance kao što su flamanski (bezolovni) medij, sušilo i Louvre slikarski medij obezbedjuju uniformno sušenje bez pucanja površine i brazdanja cak i debelih slojeva boje.
Najbolje je pomešati 1 deo medija i 2 dela boje.
Debelo na tankom
Uljane slike se retko rade jednim slojem boje. Dubina i luminoznost određenih radova potiče od višeslojnih naslaga boje.
Kad se nanosi više slojeva, treba se držati jednog osnovnog pravila: nanositi debelji sloj preko tanjeg. Na kasnije nanete slojeve bi se trebao dodavati medij da bi se konzistencija boje održala, a naneta boja sačuvala od pucanja.
Vreme sušenja
Vreme sušenja gornjeg sloja slike na tankoj podlozi je najduže 15 dana, a slika na debeloj podlozi 20-30 dana.
Kao i kod svih uljanih boja, do potpunog sušenja boje dolazi tek za par meseci.
Premazivanje lakom
Uljane boje se uvek moraju premazati lakom.
Nikad ne premazivati gotovu sliku lakom pre nego što se slika potpuno osuši, dakle ne začtićivati gotovu sliku pre isteka 6 meseci od dana kada je slika završena.
Koristiti samo proverene umetničke, uljane lakove, koji ne žute i koji zadržavaju svoju gipkost.
Ponuđena paleta od 35 boja
je u jednačena paleta boja u odnosu na transparentnost i pokrivnost:
- 2 boje (transparentne)
- 14 boja (polupokrivne /polutransparentne)
- 19 boja (pune moći pokrivanja, neprovidne)
Kada iz palete boja proizvođača birate svoju paletu boja, bitno je da odaberete niz boja koji se u najvećoj meri ipak sastoji od boja pune moći pokrivanja pošto se one lako mogu razrediti, nasuprot nemogućnosti pretvaranja transparentnih boja u potpuno pokrivajuće boje.
Osetljivost na svetlost
Pigmenti Louvre boja izabrani su na osnovu svoje otpornosti na svetlost.
24 *** boja (potpuno *** otpornih na svetlost, cak i kad se pomešaju sa belom bojom)
11 ** boja (visokog stepena ** otpornosti na svetlost).
Uljane boje Lefranc sadže i 132 boje ekstra finoce koje umetniku pružaju jedinstvenu i ujednačenu paletu boja.
One se izrađuju od pigmenata izuzetne finoće (boje su izuzetno visoke pigmentacije) i jedne su od najboljih u svetu. Za svoju paletu boja proizvođač upotrebljava laneno i makovo ulje za vezivanje.
Aditivi
Pomenuti osnovni proizvodi omogućuju umetnicima potpunu slobodu stvaranja prepoznatljivog, sebi svojstvenog i potpuno jedinstvenog ličnog izražaja, kroz slobodu u tri najznačajnija područja:
- Zaštićivanju umetničke slike
- Ovladavanju potezima četkicom
- Savršenoj estetici
Pigmenti su sastavljeni od kvalitetnih materijala ekstra finoće, cenjeni po izvrsnoj gustini, snažnim tonovima i otpornosti na svetlost.
Boje se u potpunosti mogu mešati.
Uljane slike se retko rade jednim slojem boje. Dubina i luminoznost određenih radova potiče od višeslojnih naslaga boje. Kad se nanosi više slojeva, treba se držati osnovnog pravila: nanositi deblji sloj preko tanjeg. Na kasnije nanete slojeve bi se trebao dodavati adekvatni medijum da bi se konzistencija boje održala, a naneta boja sačuvala od pucanja.
Vreme sušenja gornjeg sloja slike na tankoj podlozi iznosi najviše 15 dana, a slika na debeloj podlozi 20-30 dana. Kao i kod svih uljanih boja, do potpunog sušenja boje dolazi tek protokom par meseci.
Uljane boje se uvek moraju premazati lakom. Nikad ne premazivati gotovu sliku lakom pre nego što se slika potpuno osuši, dakle ne zaštićivati gotovu sliku pre isteka 6 meseci od dana kada je slika završena. U sopstvenom interesu, upotrebljavajte samo proverene umetničke, uljane lakove, koji ne žute i koji zadržavaju svoju gipkost.
Uljane boje Fine
|
|
Uljane boje Lefranc Extra fine
KOLOR KARTA preuzmite PDF dokument |
|
|
Louvre - akrilne boje
Spektar Louvre akrilnih boja zapravo je izbor najčešče korišćenih boja podjednako, od strane profesionalnih, kao i od strane slikara amatera.
Ovaj spektar boja je idealan za lako i jeftino uvođenje početnika u slikanje akrilnim bojama.
Za profesionalnce ili slikare amatere koji rade na velikim površinama ili u impasto tehnici, Louvre akrilne boje izra đ uju se u 200 mililitarskim tubama, u 26 boja i u 750 mililitarskim teglicama u 24 boje.
Sve boje imaju istu cenu, bez obzira na veličinu/vrstu pakovanja, što omogućuje umetnicima slobodu izbora jedinstvene palete boja po uniformnoj ceni.
Karakteristike palete visokog kvaliteta
Pigmenti
Mineralni i organski pigmenti upotrebljeni u izradi Louvre akrilnih boja, izuzetno su trajni i otporni na svetlo. Oni zaštićuju sliku od zuba vremena i gubljenja kvaliteta nanetih boja, bleđenja, žućenja, odnosno tamnjenja boja. Svi pigmenti su međusobno dopunjujući mogu se međusobno mešati, pri tom stvarajući beskrajan spektar boja.
O akrilnim bojama
Emulzija u kojoj su sjedinjeni pigmenti upotrebljeni za Louvre akrilne boje zasnivaju se na akrilnim smolama.
Akrilne boje suše se isparavanjem, pri čemu se čestice smole vezuje stvarajući neizbrisiv tanak sloj bez sjaja, premda same akrilne boje imaju karakterističan sjaj.
Oznake na tubi
U cijlu obaveštavanja korisnika o karakteristikama proizvoda poput kompozicije pigmenata, moći pokrivanja, otpornosti na svetlost, one se mogu pročitati na svakoj pojedinačnoj tubi boje. Boje se u potpunosti mogu međusobno mešati, bez neželjnih nuzefekata, dakle bez bojazni od neželjenih promena u nijansama zbog hemijskih reakcija pigmenata različitih boja, kako je to polazna odrednica proizvođača palete Louvre akrilnih boja.
Podloge
Akrilne boje mogu se upotrebljavati na svim vrstama materijala. Platna i ramovi su naročito dobra podloga.
Papir za vodene boje je savršen za rad sa visoko kvalitetnim akrilnim bojama.
Sretstva za nanošenje akrilnih boja
Sintetičke četkice su najprimerenije za slikanje akrilnim bojama. Velike, zaobljene četkice su savršene za natapanje, spiranje, izradu pozadina. Pljosnate četkice odgovarajuće su za nanošenje debljih slojeva. Za lagane poteze i fine detalje preporučljive su male zaobljene četkice. Za nanošenje debljeg sloja boje preporučljive su četkice od svinjskih čekinja. Za nanošenje akrilnih boja mogu se upotrebiti špahtlice (slikarski nožići /nožići za slikanje), s ciljem postizanja gustoće i debljine sloja, podjednako kao i za stvaranje širokih i ravnih područja.
Jednostavna upotreba
Prednosti akrilnih boja su mnogostruke:
Pored rastvorljivosti u vodi, akrilne boje nemaju ni jedan tipičan problem karakterističan za slike rađene u ulju.
Suše se momentalno dozvoljavajući izuzetno brzu nadgradnju boja preko boje, bez bojazni od rastvaranja donjih slojeva, njihovog sjedinjavanja /stapanja nanetih slojeva.
Mnogobrojne tehnike slikanja izvodljive su akrilnim bojama:
Vrlo razblažene akrilne boje, imitiraju prozirnost vodenih boja, dok zgusnute veoma liče na uljane boje. Četkicom se mogu naneti ravna područja podjednako uspešno kao i uz korištenje špahtlica primenom impasto tehnike.
Mediji (supstance koje se mogu mešati sa akrilnim bojama)
U radu sa Louvre akrilnim bojama primenjive su mnoge slikarske tehnike i upotrebljive su različite primese, koje pružaju beskrajanu raznolikost slikarskih ostvarenja.
1. Neprozirne tehnike:
Akrilik može biti rađen poput gvaša stvarajući velika ravna neprozirna područja. Naslikani slojevi mogu biti nadgrađeni bez rastapanja prethodno nanetog sloja boje.
Pored toga, akrilnim bojama moguće je raditi kao u ulju.
Dodavanje želea zgušnjava sastojke akrilne boje, što posledično stvara impasto efekat bilo da se radi špahtlicom ili četkicom.
2. Tehnike slikanja vodenim bojama:
Razblažene akrilne boje proizvode prozirnost i prosvetljenost vodenih boja. Akrilne boje su izuzetne za izradu pozadina.
Za ove svrhe je preporučljivija upotreba transparentnih boja (oznaka na tubi: Transparent).
Slike rađene mešavinom akriline boje i medija za lakiranje (sjajnog ili mat) delovaće prozirnije i glazirano.
3. Savremene tehnike:
Mešanjem akrilnih boja i peska moguće je stvoriti reljefnu strukturu i vrlo zanimljive efekte.
Takođe, kao vezivna sretstva mogu se upotrebiti želei, ali i drugi mediji.
Vreme sušenja
Za sušenje gornje površine slike potrebno je 30-ak minuta. Za potpuno sušenje, potebno je između dve nedelje i mesec dana prosušivanja, zavisno od debljine impasta. Procenjuje se da je potrebno oko nedelju dana za prosušivanje nanetog sloja boje debljine jednog milimetra.
Premazi (firnajsi /lakovi)
Zaštita slika rađenih akrilnom bojom moguća je pošto se slika potpuno osušila, upotrebom sjajnog ili mat laka zavisno od željenog završnog izgleda.
Sama po sebi, bez završnog zaštićivanja osušena Louvre akrilna boja deluje brilijantno i izuzetno atraktivno.
Potrebne mera predostrožnosti u cilju uspešog premazivanja firnajstom odnosno lakiranja su:
- Proveriti da je slika potpuno suva, da ne bi došlo do segmentacije firnajsta.
- Nije preporučljivo primenjivanje prevelike količine laka na površinu koju grundirate (površinu na koju stavljate osnovni premaz).
- Da biste sprečili stvaranje mehurića i sušenje mehurića na slici, nastojte da ne nanosite lak izrazito energičnim potezima.
Gesso Lefranc & Bourgeois
Gesso je prajmer koji ne tamni (ne žuti), suši se u roku od pola sata ; mora biti nanešen u tankom sloju i potsloj je u pripremi poroznih i krutih površina (poput drveta, iverice, šperploče i sl.). Pored bezbojog , proizvodi se i Gesso u boji. On sadrži 10% boje. Gesso se primenjuje kao podloga, osnovni premaz, prvi zaštitni sloj i nikako se ne bi trebao primenjivati naknadno , preko boja.
Additivi i četkice Lefranc & Bourgeois
Pomenuti osnovni proizvodi omogućuju umetnicima potpunu slobodu stvaranja prepoznatljivog, sebi svojstvenog i potpuno jedinstvenog ličnog izražaja, kroz slobodu u tri najznačajnija područja:
- Zaštićivanju umetničke slike
- Ovladavanju potezima četkicom
- Savršenoj estetici
Kompanija Lefranc & Bourgeois umetnicima nudi i niz setova najkvalitenijih četkica i špahtlica .
Web-site proizvođača je www.lefranc-bourgeois.com
Spektar Louvre akrilnih boja zapravo je izbor najčešće korišćenih boja podjednako, od strane profesionalnih, kao i od strane slikara amatera.
Ovaj spektar boja je idealan za lako i jeftino uvođenje početnika u slikanje akrilnim bojama.
Za profesionalce ili slikare amatere koji rade na velikim površinama ili u impasto tehnici, Louvre akrilne boje izrađuju se u 200 mililitarskim tubama, u 26 boja i u 750 mililitarskim teglicama u 24 boje.
Prednosti akrilnih boja su mnogostruke:
- Pored rastvorljivosti u vodi, akrilne boje nemaju ni jedan tipičan problem karakterističan za slike rađene u ulju.
- Suše se momentalno dozvoljavajući izuzetno brzu nadgradnju boja preko boje, bez bojazni od rastvaranja donjih slojeva, njihovog sjedinjavanja /stapanja nanetih slojeva.
Gesso je prajmer koji ne tamni (ne žuti), suši se u roku od pola sata; mora biti nanešen u tankom sloju i podsloj je u pripremi poroznih i krutih površina (poput drveta, iverice, šperploče i sl.).
Pored bezbojnog, proizvodi se i Gesso u boji. On sadrži 10% boje.
Gesso se primenjuje kao podloga, osnovni premaz, prvi zaštitni sloj i nikako se ne bi trebao primenjivati naknadno, preko boja.
Akvarel boje
Istorijat
Akvarel se oduvek smatrao jednom od najfinijih slikarskih tehnika. Prve boje su se, zapravo, sastojale od mešavine vode i zemljanih boja kojoj se, zbog veće otpornosti na svetlost, dodavala gumiarabika. Tek je u XIX veku akvarel stekao veći značaj, zahvaljujući, pre svega, radovima Sezana, Turnera i Dufija. Sastav boja je sve do danas ostao nepromenjen.
Karakteristike
Lefranc & Bourgeois proizvodi dva niza boja sa vodenom bazom:
Linel, boje za umetnike, u tubama od 5 ml, u 80 boja i sledećih osobina:
- visoka pigmentacija (bogata pigmentacija izuzetno fine zrnatosti)
- visoka otpornost na svetlost
- brzo sušenje
- vezivni medij: gumiarabika
Niz finih vodenih boja u 1/2 posudicama u 21 boji, koje deluju izuzetno transparentno zahvaljujući kvalitetu pigmenata i gumiarabici kao vezivnom elementu. Pakuje se u jedinicama na blister kartonu i u plastične ili drvene kutije.
Materijali
Voda
Pre započinjanja slikanja uzmite tri posude i napunite ih vodom:
- jednu za razređivanje boje,
- jednu za pranje četkica, i
- jednu za ovlaživanje osnove.
Hartija
Svetlina akvarela potiče od beline papira. Papir za akvarel od 300 gr je idealan izbor, jer ga ne treba širiti i ne stvaraju se nabori. Ako, međutim, koristite lakši papir, moraćete da ga raširite i fiksirate na ivicama da ne bi došlo do boranja.
Olovka
Pre nanošenja boje, crtež se mora skicirati olovkom HB tvrdoće, ali paziti da potezi budu veoma lagani i linije tanke, da se ne bi videle kada se prekriju bojom.
Četkice
Treba uvek koristiti četkice koje dobro zadržavaju vodu: od veveričje dlake, samura ili izvesne sintetičke četkice. Za meke linije koristiti male, zaokrugljene četkice. Za pozadinu se koriste ravne četkice (veličina zavisi od površine koju treba pokriti). Četkice se čiste trljanjem na običnom sapunu, a potom se isperu tekućom vodom. Pažljivo se osuše čistom krpom. Po sušenju im se prvobitan oblik vraća prstima, a čuvaju se vrhom nagore.
Mešanje boja
Preporuka je da se počne najsvetlijim bojama, te da se nastavi tamnijim nijansama, bez potpunog prekrivanja papira, jer bi inače slika bila tamna. Sloj boje treba da je tanak da bi slika bila svetlija, tj. da svetlost može da dopre do papira. To se postiže razređivanjem boje vodom i dobija ceo spektar svetlih nijansi i potrebna prozračnost.
Ne mešati više od dve boje da bi se izbeglo opšte sivilo. Akvarel karakteriše suptilna igra svetla. Treba se truditi da se uvek stvori maksimalan kontrast.
Pozadina
Uvek početi od izrade pozadine. Većom količinom vode razredi se dovoljna količina boje da se pokrije željena površina, pa se potom papir navlaži sunđerom. Ako se papir sjaji, stavilo se suviše vode, te je treba upiti suvom krpom, ali tako da se vlažnost papira zadrži. Boja se nanosi odmah.
Aditivi
Sledeći Lefranc & Bourgeois aditivi pospešuju završnu obradu akvarela:
Graphigum: tečnost koja se primenjuje pre slikanja onih površina papira koje treba da, po završetku slike, ostanu netaknute. Graphigum se prosto ogrebe na kraju, te ostaju oštre konture dela nepokrivenog bojom. Graphigum se po mogućstvu nanosi starom četkicom. Prodaje se u bočicama od 75 i 250 ml.
Ox Gall: da bi boja bolje i lakše prijanjala na osnovu. Razređuje se vodom pre upotrebe. Prodaje se u bocama od 75, 250, 500 i 1000 ml.
Bezbojni lak: na bazi sintetičkih smola; nanosi se četkicom i ne razliva boje. Slici daje zaštitu, a istovremeno zadržava prvobitnu luminoznost i transparentnost; slika ne žuti. Prodaje se u bočimama od 75 ml.
Akvarel boje
|
|